בתי בת השש סובלת ממיגרנות המלוות בהקאות, בתכיפות ממוצעת של פעם ב3-4 שבועות. ברצוני לברר האם יש יתר קל ריפוי של הבעיה. או לחילופין, על אלו דרגי התמודדות ממליץ המומחה בזמן הופעת הכאב. האם יש אפשרויות ריפוי אמינות ברפואה המשלימה?
מיגרנה יכולה לפגוע גם בגיל זה. על מנת לאבחן שאכן זו מיגרנה יש צורך לראיין את הילדה והוריה ולבצע כמובן בדיקה יסודית. יש שיטות טיפול תרופתיות יעילות לסוגי מיגרנה שונים מותאמים לגיל ולחומר הנושא נוכל להעניק להטיפול כזה במרפאתנו בהתאם לממצאים.
יחד עם זאת, רפואה משלימה כשלעצמה יכולה לעזור במקרים ספורים, אבל צריך לקבוע את מה שצריך להשלים וכיצד.
שלום וברכה.
הנני בן 36 ולפני מספר ימים ושתיתי חומר מסוג mdma
בכמות של 2 גר'. כמובן שאני לא יכול לפנות לרופא.
אבל מאז אני מרגיש סחרחורת וכמו נפילת מתח בגוף כל כמה דקות. בנוסף כל כמה דקות אני מרגיש כמו זרמים בלשון ובשפתיים. אישתי גם אומרת שאני קופץ ומרעיד את הרגליים מתוך שינה.
בבקשה ממכם צריך עזרה דחוף. איזה בדיקות אני יכול לעשות ?
לא שווה הנאה של כמה שעות לסבל הזה !
תופעות הלוואי שאתה מתאר הן התופעות המאוחרות לאחר שימוש באקסטזי ומבטאות חרדה מתגברת . ניתן להקל עליך על ידי מתן תרופה כמו ווליום למשל אבל לשם כך עליך לפנות לרופא . כמובן שלא תחזור על המעשה לאור מה שקרה .
שלום ,
אבא שלי בן 63 , עבר ניתוח סבדוראלי משני צדי הראש כתוצאה מלחץ נוזלי במח , הלחץ שהיה גרם לו לאיבוד מתן שליטה על שתן , בלבול ,חוסר יציבות ועוד , לאחר הניתוח כל התופעות השתפרו באופן ממשי , הנוירוכרורג אשר ניתח את אבי רצה לבצע בדיקת ניקור מותני בכדי להעריך את מצבו.
לצערנו הבדיקה לא צלחה מאחר ומבנה עמוד השדרה לא אפשר זאת (בוצעו 7 נסיונות) עוד באותו היום אבי חזר הביתה עם כאבי תופת נוראיים עד כדי כך שלא יכל ללכת , פתאום אינו יכול לשלוט בשתן ואף מבולבל , היום , שבועיים לאחר הבדיקה הכאבים כמעט עברו ,הבלבולים כמעט עברו , אבל היציבות ברגליים לא טובה והכי גרוע , הוא אינו שולט בשתן , אודה לדעתך בנושא.
קיימות מספר אפשרויות למצב שנוצר:
1. התפליט הסובסבדוראלי חזר תופעה מוכרת
2. יש דמם בחלל שנוצר לאחר הניקוז
3. לא תמיד ישנה השפעה מתמשכת לאחר השפעה ראשונית טובה בגלל סיבות שונות שללא פרטים נוספים על בריאותו הכללית של אביו , סיבת התפליט , כמה זמן היו לאביך סממנים נירלוגיים חולניים עד שהוחלט לנקז כל אלו גורמים שיכולים להשפיע על תוצאות הניתוח הזה.
רפואה שלמה,
שלום,
עד תחילת החודש הייתי מטופלת באופן קבוע בציפרמיל. בתחילת החודש עברתי לציפרלקס אבל זה גורם לי לחבילה אז אני אחזור כנראה לציפרמיל.
היום הייתי אצל נוירולוגית בנוגע למיגרנות שאני חווה כבר כמה חודשים – הן גנטיות במשפחה- והיא רשמה לי ריזלט. בבית המרקחת נאמר לי ששילוב בין שתי התרופות הללו יכול לגרום לתסמונת מסכנת חיים.
מה לעשות? האם באמת מסוכן ליטול ריזלט ביחד עם ציפרלקס או ציפרמיל?
הנוירולוגית יודעת על הרקע הרפואי שלי כמובן.
אשמח לתשובה מהירה
הרופאה הנירולוגית צודקת.
ב- 2006 נתפרסמה אזהרה של רשות התרופות האמריקאית שיש להזהר משילוב שתי התרופות בגלל ששתיהן מעלות חומר הקרוי סרוטונין במוח ושרמתו של זה עולה משני מקורות קיים סכון משמעותי לתופעות לוואי חמורות .
אם כי מספר המקרים שתואר קטן וכיום הסיכון לכך לא נחשב גדול במיוחד עדיין כדאי לא להשתמש בשילוב זה .
רפואה שלמה.