דקירות בחזה

שאלה

  שלום אני רוצה להתייעץ לגבי מה שעובר עליי בתקופה האחרונה. אני בחורה בת 26 ויש לי מדי פעם לחצים בחזה כמו דקירות חזקות לכמה דקות ומפסיק כלא היה. זה נמשך כבר תקופה של אולי חודשיים אולי קצת יותר. בנוסף אני סובלת מכאבי ראש חזקים מאוד שאין לדעת ממה הם מגיעים (עשיתי את כל הבדיקות האפשריות) ואתמול היה לי התקף חזק בראש שלא עזב אותי במשך 3 שעות , בין לבין הרגשתי כאבים חזקים בזרוע שמאל משהו שקצת הלחיץ אותי ובסופו של ההתקף הקאתי והרגשתי חלשה מאוד. יש לציין שאבא שלי לקה בהתקף לב שהיה בן 47 לפני כ9 שנים. רציתי להתייעץ מה לעשות האם לפנות לבדיקות מסוימות? (רופאת המשפחה שלי שלחה אותי לא.ק.ג ואקו לב מאמץ, אך לא הלכתי בגלל פחד אולי)
iconDoctorRound
תשובה
שלום, ניתן לשער מתיאורך כי הבעיה אינה בתחום האורגאני אבל כדאי בכ"ז שתעברי את הבדיקות שהומלצו על מנת שתיווכחי שחור על גבי לבן "שהכל בסדר"  . בנוסף נשמח אם תבואי למרפאתנו להיבדק באשר לכאבי הראש שלך. רפואה שלמה.

עוד שאלות בנושא

מאיזה גיל ניתן לאבחן הפרעת קשב וריכוז?
כיצד ניתן לאבחן בגיל הצעיר ביותר?
האם ישנה משמעות לאבחון מוקדם?
האם יש דרך לטפל או לעזור בגיל הצעיר- ולא רק בתרופות? או שיש הגבלות על טיפול תרופתי מבחינת הגיל?

תודה רבה!!

iconDoctorRound
פרופ' נתן גדות
מנהל היחידה הנוירולוגית

שלום,

מומלץ אבחון בתחילת כתה א' , עדיף בתום המחצית הראשונה . כך מקבלים מידע על יכולות לימודיות מהמורים בנוסף למידע מההורים .

ניתן להעריך – אך לא לאבחן סופית – בגן חובה אך לא לטפל בגיל רך זה בתרופות הנהוגות לקשב בשל תופעות לוואי משמעותיות .

בד'כ מומלץ בגיל זה טיפול ריגשי – התנהגותי . המלצה כזו ניתנת גם לילדים צעירים בכיתות הראשונות מאחר ונמצא שטיפול ריגשי – התנהגותי של כחצי שנה לפני התחלת תרופות מיעל את התוצאה של הטיפול התרופתי.

בהצלחה!

אני לוקח כדורי קרדילוק פעמיים ביום כדור של 5 מ"ג.בגלל דופק לא סדיר.אני מבצע מעקב בדיקה של לחץ דם ודופק.הבוקר ביצעתי בדיקה והמכשיר הראה לי דופק מתחת ל-40 חזרתי על הבדיקה ושוב הראה מתחת ל-40. מה עושים??
iconDoctorRound
תשובת הצוות הרפואי
קרדילוק הוא תרופה מקבוצת חוסמי רצפטורים בטא הגורמים ,בין היתר, להאטת הדופק. קצב פעימות לב של 40 לדקה אינו מסוכן אולם הוא מראה כי לתרופה יש השפעה לדיכוי קצב הלב וקיים סיכון של האטה נוספת ואז תתכנה תופעות כמו סחרחורת או אף אובדן הכרה . יש להיוועץ ברופא שיוריד את מינון הקרדילוק ויוסיף ,במידת הצורך, תרופה אחרת. בדרך כלל מינון הקרדילוק אינו חורג מ 5 מ'ג ביום. לכן המינון שנרשם לשואל הוא גבוה באופן חריג.

שלום,

אני מקבל טיפול חדשני נגד גרורות של סרטן ערמונית (לוטיציום-177).
תופעת הלוואי היחידה היא ירידה בייצור כדוריות הדם במוח העצם, ומכאן המוגלובין נמוך 9.5, ברזל נמוך וכו'. התוצאה היא חולשה, ומה שמפריע יותר – הפרעות בקצב הלב. קראתי שזה אופייני לפנציטופניה.
התחלתי לקחת 2 מ"ג ליום של דקסמטזון, וזה חולל פלאים. החולשה נעלמה, הפרעות הקצב נעלמו. אני מרגיש מצוין.
השאלה היא האם שימוש ממושך במינון זה יכול לגרום נזקים? מה לבדוק בכדי לוודא שלא מתפתח נזק סמוי?
(ידוע לי שההפסקה חייבת להיות הדרגתית).
תודה!!!

iconDoctorRound
תשובת הצוות הרפואי

יש אכן נזקים אפשריים לטיפול ממושך בסטירואידים .

1. השמנת יתר , תיאבון מוגבר , אי שקט פנימי בתחילת הטיפול

2. עליה ברמת הסוכר , בלחץ הדם , נטילת סידן מהעצמות

3.  דיכוי חיסוני וסף נמוך לזיהומים . סכנת קטרקט

במצבך הסטירואידים הם עוגן ההצלה שלך .

אני סמוך ובטוח שרופאיך ערים לכל הנ"ל ולכן הם בוודאי ידריכו אותך כיצד להמעיט בתופעות הלוואי .

אתה צודק באשר להפסקת הטיפול שחייב להיעשות בהדרגה עם ירידה איטית מאד במינון עד הפסקת הטיפול ככל שניתן.

לבריאות

חיפוש מחלקה או רופא