פרופ' שלום.
לפני כחצי שנה בני בן ה-12,אובחן כבעל בעיית קשב והוחל מתן ריטלין 20מג.הכדור לא ממש עזר והמינון הועלה ל-30.במהלך תקופה זו,בני התלונן מדי פעם עם יקיצתו שהגוף כואב לו כולל הבטן. הוא המשיך בתרופה למרות התלונות.כרגע היה בחופש חודש מהכדור.בשבוע שעבר הוא חזר ללמוד ואת הכדור נתתי לו מהיום הראשון ללימודים. הבוקר שוב התעורר עם כאבים בכל הגוף לטענתו ולאחר מספר שעות חלף.האם יש קשר בין הכדור לתלונות?אציין שעבר אק"ג למתן התרופב והכל תקין ב"ה.אציין שהיות ויום הלימודים שלו השנה עד 17:15 הרופא נתן לו קונצרטה.
אין ספק שמהתיאור שאת מתארת הן תופעות לוואי של התרופה . יש לשקול מחדש את האבחנה לפני שניתן להציע טיפול . נוכל לעשות זאת במרפאתנו.
שלום,
האם לקיחה חד פעמית של ריטלין כדי לבדוק האם האם עוזר יכולה לגרום לנזקים ?
שלום
לא ציינת למה זה צריך לעזור.
לקיחה חד פעמית תהיה בד"כ נראית כעוזרת לכל אחד משום שריטאלין הוא סם מעורר וגם גורם עונג.
מי שיקח ירגיש טוב יותר, חד יותר וערני יותר.
לכן מלקיחה חד פעמית לא נתן ללמוד על השפעה בעתיד . בד"כ אין נזק בלקיחה חד פעמית בתלות שלא לוקחים מינון יתר.
שלום רב,
בת 38 יש לי מדי פעם תחושת סחרור שמגיעה מכיוון האוזניים והצוואר ישלי גם כאבי צוואר ולפעמים ראש אחורי. מדי פעם גם ציפצופים באוזניים ותחושת אטימות באוזניים .
יש לציין שאני אלרגית אף סתום כרוני ומטופלת באלטרולט למיגרנות.
ממה זה יכול לנבוע? האם יש קשר בין אוזניים לצוואר?
תודה מראש
אין ספק שיש קשר בין מה שאת מתארת למצב בו דרכי הנשימה העליונים נחסמים על רירית תפוחה בשל אלרגיה . זה גורם לכאבי מצח , אוזניים ,גודש דמעות ועוד . הרגשת סחרחורת ללא שהעולם נע סביבך ואפילו שהוא נע מלווה מצבים כאלו .
לבריאות