שיעול עם דם

שאלה

אבי בן 56 והיום בבוקר השתעל ויצאה לו ליחה עם דם.
אני ממש בלחץ והוא לא ממש הולך לרופאים. הוא לא מתייחס לזה בתור משהו שצריך דחוף לטפל הוא אדיש ואני לא יודעת מה לעשות – תוכל לעזור לי – להסביר לי למה זה קרה?

iconDoctorRound
אוריאל לוינגר
תשובה

שיעול עם דם – יכול להתהוות מסיבות שונות
מסיבה פשוטה של פציעה קלה בדרכי הנשימה עקב השיעול עצמו דרך מחלות ריאה ועד לתהליך גידולי בדרכי הנשימה .
לאור כך אדם המשתעל עם כיח דמי – עליו לפנות לבדיקה רפואית .

רפואה שלמה !

עוד שאלות בנושא

שלום רב,

אבא שלי חולה מורכב (סוכרת, לב ריאות ועוד). הוא מאושפז כשבוע בבית חולים לאחר שזיהום בקרסול הגיע עד לעצם. הרופאים הגיעו להחלטה שיש לכרות את כף הרגל (מתחת לברך). היום שאלו אותנו הרופאים האם הוא בר שיקום לאחר הניתוח (כלומר האם הוא ישתמש בפרוטזה). לאחר שענינו שלא (מתקשה בניידות בחודשים האחרונים ואף סיעודי), הרופא הסביר שינתחו אותו וכירתו את הרגל מעל הברך והסבירו שקיים סיכון שאם ישאירו את הגדם מתחת לברך- ייתכן וזה יזדהם וכנראה יוביל לניתוח נוסף.
אבא שלי חושש מכך ולא מעוניין שיורידו מהרגל כל כך הרבה (במיוחד שככל הנראה ישנן רקמות בריאות ברגל, חוץ מאשר הקרסול -שם, כאמור,הזיהום הגיע עד לעצם).

אודה לעזרה בנושא

iconDoctorRound
מומחי המרכז הרפואי מעיני הישועה

בענין זה כל מקרה לגופו. כעיקרון רגל מזוהמת מהווה סיכון בריאותי ואם יש אינדיקציה לפי חוות דעת הרופאים המטפלים המומחים לנושא (אורטופדים, רופא פנימי ורופא כלי דם בדרך כלל ) אני ממליץ לקבל את חוות דעתם ולנהוג לפיה.

שלום,
זה חודש יוצאים לי כתמים בגוף בעיקר ידיים ועכשיו ברגל ומסביב כחול וזה שורף לעיתים. גם הצוואר שורף לי ויש לי בפנים נימול. יש לציין שאני ממתינה לmri רקמות רכות וצוואר. אני חשה את תחושת השריפה בכל הגוף והנוירולוג ממתין לmri בלבד ולא מתייחס לכתמים..

למי עלי לפנות? מה עלי לעשות להמשך בירור?

iconDoctorRound
מומחי המרכז הרפואי מעיני הישועה

<em>קשה מאד לענות לשאלה זו.</em>

<em>מטבע הדברים "כתמים" הוא מושג שאינו מוגדר היטב. רק רופא הרואה את השינויים בעור יכול להתייחס לסיבות האפשריות.</em>

<em>בשאלה אין תיאור הממצאים ל הבדיקות ולא ברור לאיזה </em><em>MRI</em><em> ממתינים.</em>

שלום,

בזמן האחרון סובלת מ כאבי ראש לאחר מדידת לחץ דם שנע בין 150על 70 פניתי לרופא משפחה שנתן לי טיפול באוקסר חצי כדור ביום. כ-9 שעות אחרי לקיחת האוקסר מחיתחילים שוב כאבי הראש.
מה עלי לעשות ?
תודה

iconDoctorRound
מומחי המרכז הרפואי מעיני הישועה

רוב מאד לוודאי שאין כל קשר בין כאבי הראש ללחץ הדם.
לחץ דם ברמה של 150/70 אינו צפוי לגרום לכאבי ראש. חשוב להיבדק על ידי רופא ולחפש סיבה לכאבי הראש.
אם בירור אינו מעלה בעיה הרי יש לטפל בכאבי הראש על ידי תרופות לשיכוך כאב ולטפל ביתר לחץ הדם על מנת להשיג איזון ללא קשר ביניהם.

חיפוש מחלקה או רופא