הצהרת נגישות לאתר האינטרנט של המרכז הרפואי מעיני הישועה
בשנים האחרונות אתרי האינטרנט הפכו להיות הפלטפורמה העיקרית לפרסום המידע והשירותים השונים המוצעים על ידי המרכז הרפואי לציבור הרחב.
מטרת המרכז הרפואי בהנגשת אתר האינטרנט היא יצירת שוויון הזדמנויות במרחב האינטרנטי לאנשים עם לקויות מגוונות ואנשים הנעזרים בטכנולוגיות מסייעות שונות בעת גלישה ברשת האינטרנט.
התאמות הנגישות באתר האינטרנט
באתר אינטרנט זה בוצעו התאמות נגישות בהתאם להמלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) ולנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA בשילוב המלצות מסמך WCAG2.0 שפורסם באמצעות הארגון הבינלאומי W3C העוסק בתקינה ברשת האינטרנט.
ההתאמות שבוצעו באתר נבדקו באמצעות הדפדפנים הנפוצים ביותר: גוגל כרום ואינטרנט אקספלורר (EDGE). לשם קבלת חווית גלישה נעימה ומיטבית עם תוכנה להקראת מסך אנו ממליצים להשתמש בתוכנת NVDA בגרסה העדכנית ביותר.
לצורך הנגשת האתר לאנשים עם מוגבלות בוצעו מספר רב של פעולות, ביניהן:
- התאמת האתר לניווט קל ונוח באמצעות המקלדת.
- שימוש מסגרת ברורה ובולטת בעת קבלת פוקוס כאשר המשתמש מנווט באתר באמצעות המקלדת.
- שימוש בניגודיות חזותית מתאימה בין צבע הטקסט לצבע הרקע.
- תיוג הכותרות בצורה היררכית נכונה בהתאם למידע המפורסם בהן ולמבנה העמוד.
- יצירת שינוי חזותי בולט וברור בעת ריחוף מעל אלמנטים קליקבילים (לחיצים) כגון: תפריט מרכזי, קישורים וכפתורים.
- שימוש במנגנון חיפוש המאפשר חיפוש מידע בכל עמודי האתר.
התאמות שבוצעו באתר לגולשים המשתמשים בתוכנה להקראת מסך:
- שימוש בכותרות עמוד מתאימות בהתאם למידע המופיע בעמוד.
- שימוש בלייבלים מתאימים וברורים בשדות המופיעים במסגרת טופס יצירת קשר.
- שימוש בשפה פשוטה ובהירה בכל עמודי האתר.
- שימוש בפקודת aria label להתאמת המידע המופיע באתר לתוכנה להקראת מסך.
הייעוץ והליווי בנושא נגישות אתר האינטרנט של מרכז הרפואי מעיני הישועה בוצע על ידי צוות WEB-A הנגשת אתרים, אפליקציות ומערכות מתקדמות.
נגישות מבנים במרכז הרפואי מעיני הישועה
אנו שואפים להבטיח כי הבניינים ושטחי החוץ במרכז הרפואי מעיני הישועה יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות, ומשקיעים בכך משאבים רבים. להלן פירוט חלק מהסדרי הנגישות הקיימים .
חניה בבית החולים
להלן פרוט חניות נכים בחניוני בית החולים וסביבתו:
- חניון רחבת מיון: 3 חניות
- חניון ביניים: 2 חניות
- חניון קרדיולוגיה תת קרקעי: 5 חניות
שירותים ציבוריים לנכים
ברחבי בית החולים שירותים ציבוריים מותאמים לנכים – שירותים נגישים גדולים, עם אפשרות מעבר לאסלה משני הצדדים.
ליד כל מתחם שירותים ציבוריים ישנו תא "שירותי נכים".
ליווי אנשים עם מוגבלויות
אנשים עם מוגבלות בראיה, בעלי תעודת עיוור, או כול מגבלה הדורשת לווי של מטופל יכולים להיעזר בליווי אנושי מהכניסה לבית החולים ועד למרפאה/מכון בתוך בית החולים. השרות ניתן בימים א-ה, בשעות הבוקר. נדרש תאום מראש של לפחות 3 ימי עבודה לפני מועד התור.
לקבלת השרות ניתן ליצור קשר עם מוקד הבקרה בדרכים הבאות:
טלפון: 03-5771111
אימייל:[email protected]
עם יצירת הקשר, תמסרו את פרטיכם ותקבלו את פרטיו של האדם שילווה אתכם, שעת ומקום המפגש. במידה ואתם יוצרים קשר במייל, נא השאירו פרטים מלאים כולל מספר טלפון זמין.
מצעי עזר להכוונה והתמצאות – מכשירי Step Hear
מכשירי Step Hear מיועדים להתמצאות וניידות במרחב עבור אנשים עם מוגבלות בראייה. מכשירים אלו מופעלים בעזרת שלט המחולק חינם לבעלי תעודת עיוור- יש לפנות לעמותת המרכז לעיוור בישראל.המכשירים ממוקמים בבניין המרכזי- ליד המעליות בצד מערב.
שימוש בכיסאות גלגלים
אדם עם קושי בניידות או במצב בריאותי ירוד המתקשה ללכת למרחקים ארוכים ומגיע עם מלווה לבית החולים, יכול להיעזר בכיסא גלגלים על מנת להתנייד. ניתן לקבל כיסא גלגלים במיון הכללי.
כניסה לכלב נחייה
ניתן להיכנס עם כלב נחייה לכל שטחי המרכז הרפואי כולל לחדרי האשפוז , למעט חדרים בהן נערכות פעולות פולשניות או חלק מבדיקות ההדמיה (בשל דאגה לבטיחות המטופל ומלוויו).
תרגום בזמן אמת
המרכז הרפואי מעיני הישועה מאפשר למטופלים דוברי שפה זרה שירות מתורגמנות ללא תשלום בשפות: ערבית , רוסית ואמהרית.
שירות המתורגמנות מציע תרגום בזמן אמת במהלך פגישות בין מטופלים למטפלים ונותני שירות שאינם דוברים את אותה השפה. התרגום ניתן באמצעות הטלפון על ידי מתורגמן מקצועי. התרגום המלא והמיידי יאפשר למטופל להסביר את עצמו בשלמות, להבין את המידע הרפואי הניתן לו ולקבל החלטות מושכלות לגבי המשך הטיפול.
כיצד פועל השירות?
כאשר המטפל או נותן השירות מזהה כי יש צורך בשירות, או עם בקשת המטופל לשימוש בשירות, המטפל או נותן השירות יוצר קשר עם מוקד התרגום. המתורגמן מסביר למטופל על השירות בשפתו ומקבל את הסכמתו לתרגום, ולאחר מכן ממשיכה הפגישה הטיפולית או השירותית כאשר המתורגמן מתרגם כל מילה שנאמרת על ידי כל הנוכחים.שירות התרגום מתבצע על ידי מתורגמנים מקצועיים דוברי ערבית, רוסית ואמהרית שעברו הכשרה מיוחדת בתרגום רפואי. המוקד הוקם על ידי משרד הבריאות ונמצא תחת בקרתו. השירות ניתן למטופל ללא תשלום.
שעות פעילות
שירותי התרגום זמינים 24 שעות ביממה ברציפות מיום א' מהשעה 8:00 בבוקר, עד יום ו' ב15:00.
פרטי רכז נגישות
צוות המרכז מינה את פנחסי מיכאל לרכז הנגישות של המרכז.
לבירורים נוספים, שאלות או בקשות מיוחדות בנושא נגישות אתר האינטרנט ונגישות המרכז ניתן ליצור עימו קשר באמצעים הבאים:
שם מלא: פנחסי מיכאל
טלפון נייד: 054-2041207 (ניתן גם לפנות באמצעות הודעת SMS / וואטסאפ)
דואר אלקטרוני: [email protected]
הצהרת הנגישות עודכנה בתאריך 03/07/2024
כל הזכויות בהצהרת נגישות זו שמורות ואין להפיץ, להעתיק או לשכפל אותה.